woensdag 7 juli 2010

Klikactie rondom WK finale!

Klikken voor een goed doel!

Grotere bekendheid met de geschiedenis en de huidige situatie in Papua (voormalige Nederlandse kolonie) is een hele belangrijke ondersteuning voor projecten van Hapin.

FVS_2877

Nog maar 3 weken geleden kwam ik terug van mijn reis naar Papua. Ik heb er gefilmd voor Hapin, met de bedoeling om via korte filmpjes meer informatie te geven over Papua en over het werk van Hapin. Want waar ligt Papua? Is het zelfstandig? Hoe ging het er nou precies aan toe in de geschiedenis? En hoe zit het dan met 'PNG'? Papua is een beetje vergeten. Nu ik er eenmaal ben geweest, laat Papua mij niet meer los.

Er komen dit jaar heel veel filmpjes over Papua op YouTube en op de site van Hapin. Ze worden gebruikt om donateurs te vinden.

10-02-06-Fight-for-the-ball

Het allereerst eerste filmpje over ambitieus voetballende Papuameiden is af. Komend weekeinde houden we een klikactie, rondom de WKfinale met Nederland tegen...? We lanceren het filmpje in 3 talen (Nederlands, Engels en Indonesisch) op YouTube. Daarna mailen we de link naar YouTube door aan iedereen die we kennen. Met de bedoeling dat iedereen die mail ook weer doorstuurt. Alleen al in Indonesiƫ kan dat heel wat kliks opleveren, ze zijn allemaal voetbalgek. (Zal je zien in de intro van het filmpje.) Hoe meer kliks, hoe hoger in de rangorde van YouTube, des te meer bekendheid. Dat is het doel.

Op dit moment maak ik een lijst met mensen en organisaties die ik ken of die iets met Papua te maken hebben. Of met vrouwenvoetbal... Want het eerste filmpje gaat dus over die ambitieuze Papuameiden die het graag ver willen schoppen.

Heb jij ideeƫn over wie deze mail met link van onze klikactie moet ontvangen? Hou dan dit weekeinde de site van Hapin, mijn blog en tweets en je mailbox in de gaten. We hopen dat zoveel mogelijk mensen het leuk vinden om mee te doen.

Je hoeft alleen maar te klikken op de link en naar het filmpje te kijken. Drie minuutjes. Klikken voor een goed doel.

Meer info over Papua en de projecten op www.hapin.nl
Meer info over de reis naar Papua in het archief van deze weblog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten