dinsdag 18 mei 2010

Reis naar Papua 9

10-02-06-The-Persipura-Junior-Team-U-18

Persepura Girls 18

Welke videocamera neem je mee naar een land waar je niet teveel wilt opvallen? Met als andere belangrijkste voorwaarden betaalbaarheid en een goed beeld? Ik heb gekozen voor de nieuwe (kleine) Panasonic full HD-TM 700. Moeilijk verkrijgbaar in Nederland, ik wilde niet kopen via internet, dus ben ik vandaag naar Den Ham gereisd, in Overijssel. Prachtige streek ook. Goede winkel. Wel een lange rit. En ik ontdekte vanavond dat de adaptor daar nog staat, in een kastje naast het tafeltje waar ik met de verkoper zat te praten. Tjee. Zo suf. Morgenvroeg bellen of ze 'm met spoed opsturen. Ik wil de instellingen onderzoeken, opnames maken. Maar we waren in een interessant gesprek geraakt over een Nederlandse pokerspeler in Hong Kong; waar je zoal in verzeild kan raken.

Ik neem ook een oud Canon-cameraatje mee, dat nog met tapes werkt, en geen HD, maar zo heb ik wel een reservecamera en ik wil graag een Flip-HD mee te nemen, zodat ik korte filmpjes van de reis zelf op YouTube en mijn blog kan zetten.

Nu nog 1 week voordat we gaan. Alles wordt concreet. Van kleding, verzekeringen, opnameplannetjes, interviewvragen tot zoeken naar de beste manier om tijdens de reis op het internet te kunnen. We logeren in een guesthouse van de universiteit. Misschien is daar iets te regelen, anders een dongel met wereldwijde dekking?

Er ligt een opnameschema. We komen vrijdag de 28ste mei aan, vertrekken naar het guesthouse en filmen 's middags meteen het 'Girls Football Team' in de hoop aandacht te kunnen trekken tijdens het WK, dat begint als we terug zijn. Het zal het eerste filmportret zijn dat ik monteer na terugkomst de 9de juni!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten