woensdag 3 maart 2010

Portretfilmpjes

Vorig jaar november heb ik 8 filmpjes gemaakt om de leden van ons communicatieteam te introduceren. Ze werden vertoond aan het begin van een presentatie. In korte tijd konden de aanwezigen zien wie we zijn, wat we doen, waar we vandaan komen, wat ons product is. De reacties waren enthousiast. Bij herhaling zou ik de voiceovers nog verder aanscherpen, maar het blijkt een relatief eenvoudige manier om iets over jezelf, je werk, je doelen, je product, je missie of je visie te vertellen (en te laten zien.) Jezelf te presenteren op een manier die aankomt. De invulling kan op heel veel verschillende manieren, al naar gelang de smaak van de maker en/of de smaak van de kijkers die je wilt (be)trekken. Concept: een inspirerende relevante locatie, een korte voiceover met de informatie die je wilt delen, authenticiteit, een goede mix van beeld, tekst en muziek, gemonteerd in een organisch ritme. Binnenkort maak ik waarschijnlijk een 2de serie, ditmaal voor een bureau dat door middel van deze korte filmpjes nieuwe opdrachten wil binnenhalen, ze zullen wat zakelijker worden dan onze 8 filmpjes. Ook voor de reis naar Papua overweeg ik om dit soort filmpjes te gaan maken. Hieronder mijn filmpje:

Short Biography from Evelien Veenhuizen on Vimeo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten