zaterdag 30 januari 2010

Reis naar Papua 3



Overpeinzingen over het bereiken van nieuwe doelgroepen voor Hapin

Zonder de opdracht om een aantal filmspots te maken voor Hapin was ik nooit gaan bloggen. Eenmaal aan het bloggen geslagen zoek ik nu naar manieren om meer en meer aandacht voor Hapin en voor de Hapinprojecten in Papua te generen. De filmspots die we in mei en juni gaan opnemen moeten daar een belangrijke rol in spelen. Maar in de aanloop daar naar toe ben ik nu al op zoek naar meer volgers. Elke nieuwe blog kondig ik aan op Twitter. Maar ook daar moet het aantal volgers gaan groeien. Ik volg intussen heel wat mensen op Twitter, in de hoop dat ze mij ook gaan vinden. In de hoop dat dit uiteindelijk leidt tot meer aandacht voor Hapin. Voor Hapin is het heel belangrijk om nieuwe doelgroepen aan te spreken, naast de bestaande doelgroep die Hapin volgt (en steunt!)

Een nieuwe doelgroep zouden Nederlandse studenten kunnen zijn. Ik ben nu even hardop aan het brainstormen! Studeren is voor jonge Papua's niet zo vanzelfsprekend als hier in Nederland. Het hoger onderwijs in Papua is beperkt, opleidingen en kosten voor levensonderhoud hoog. Hapin heeft een fonds voor studiebeurzen. (Voor meer info zie www.hapin.nl) Hoe kom ik nu terecht bij studenten die het leuk vinden om bij te dragen aan kansen voor studenten in Papua? Hoe verleid ik studenten om mijn blog te lezen? Het is misschien een goed idee om een filmspot op te nemen over de studiebeurzen (studenten) van Hapin, gericht gemaakt voor Nederlandse studenten, te publiceren op YouTube, Vimeo, de Hapinsite, deze blog en meer relevante kanalen. Ook steunt Hapin kleinschalige projecten in tuinbouw of visserij. Kunnen we een filmspot maken die is gericht op mensen in Nederland die met tuinbouw en visserij bezig zijn, of de Landbouwhogeschool Wageningen? Ik noem maar een serie dwarsstraten.

Heb je ideeen voor ons die leiden tot bereiken van nieuwe doelgroepen stuur dan een bericht of reactie.

- wordt vervolgd -

Geen opmerkingen:

Een reactie posten